Povinnost výběru tématu: do 30. dubna předposledního ročníku svého studia
(srov. OD 279/2020, čl. 17, odst. 3).
Pokud v následujícím roce neplánuje studium ukončit a obhajovat práci, musí tuto skutečnost do konce předposledního ročníku
studia písemně ohlásit své studijní referentce.
Kde se vybírá téma: IS STAG
po přihlášení si zvolte záložku Moje studium
v levé části obrazovky si v seznamu zvolte: Témata VŠKP
ve formuláři Vyhledávání si zadejte: typ práce, fakultu a ak. rok zadání práce (aktuální ak. rok)
zobrazí se vám všechna témata určená pro váš studijní program (pokud ne, odškrtněte kolonku Moje témata)
Téma zadané vyučujícím je přesně dané a specifikované téma se všemi položkami již vyplněnými, stačí se na ně registrovat.
na vybrané téma se zaregistrujete
Každý student si může v jednu chvíli zvolit až 2 témata, přičemž určí jejich prioritu.
počkáte, až vám vyučující téma přidělí; je dobré se s vyučujícím předem dohodnout, případně jej při registraci
na téma kontaktovat. Můžete tím celý proces urychlit, případně si vyjasnit některé aspekty tématu.
Pokud Vás vedoucí práce pro svoje téma nevybere, ZRUŠÍ vám registraci na dané téma. Pokud vám vyučující téma přidělí, druhá registrace,
pokud jste ji dělali, se automaticky zruší.
vytisknete podklad pro zadání závěrečné práce, který najdete na odka, je automatickyzu s textem „Tisk podkladu
pro zadání bakalářské/diplomové práce. Formát: PDF“, formulář podepíšete vy a vedoucí práce a potom ho odevzdáte na studijní
oddělení.
Rámcové téma je formulováno obecně a musí být blíže specifikováno a dopracováno. Student po konzultaci
s vyučujícím musí doplnit literaturu a zásady pro vypracování práce.
na zvolené téma se zaregistrujete
počkáte, až vám vyučující téma přidělí; je dobré se s vyučujícím předem dohodnout, každopádně jej musíte
kontaktovat, abyste se domluvili na specifikaci tématu. U zvoleného tématu máte možnost si s vyučujícím psát poznámky; kontrolujte,
zda vám tam vyučující něco nenapsal.
po konzultaci s vedoucím doplníte zadání a vyplníte všechny položky tak, aby bylo zadání úplné.
v části formuláře INTERNÍ ÚDAJE – STAV SCHVALOVÁNÍ nastavíte volbu ze „Studentovi vytvořen podklad VŠKP
k doplnění“ na volbu „Studentem dopracován doplňovací podklad VŠKP“, čímž se téma opět přesune k vedoucímu, který ho
musí schválit. Je dobré následně vyučujícího kontaktovat, můžete tím celý proces urychlit.
po schválení vedoucím vytiskne podklad, který najdete na odkazu s textem „Tisk podkladu pro zadání
bakalářské/diplomové práce. Formát: PDF“, formulář podepíšete vy a vedoucí práce a potom ho odevzdáte na studijní
oddělení.
„Volné téma“ je ve skutečnosti téma rámcové, ovšem není nijak vyplněno. Tato varianta umožňuje, aby student přišel
s vlastním tématem a po dohodě s vyučujícím téma zadal do IS STAG.
nejprve je nutné se s vyučujícím dohodnout, zda studentem navržené téma akceptuje, a doladit s ním jeho
podobu a detaily. Je povinností vedoucího práce zajistit souhlas garanta studijního programu s tímto tématem.
na téma se zaregistrujete.
vedoucí práce vám téma přidělí.
ve STAGu je potřeba v přiděleném tématu vyplnit všechny položky ve formuláři zadání práce (včetně názvu
tématu apod.) dle domluvy s vedoucím práce. U zvoleného tématu máte možnost si s vyučujícím psát poznámky; kontrolujte, zda vám tam
vyučující něco nenapsal.
v části formuláře INTERNÍ ÚDAJE – STAV SCHVALOVÁNÍ změníte volbu ze „Studentovi vytvořen podklad VŠKP
k doplnění“ na volbu „Studentem dopracován doplňovací podklad VŠKP“, čímž se téma opět přesune k vedoucímu, který ho musí schválit.
po schválení vedoucím vytisknete podklad, který najde na odkazu s textem „Tisk podkladu pro zadání
bakalářské/diplomové práce. Formát: PDF“, formulář podepíšete vy, vedoucí práce a garant studijního programu. Potom
ho odevzdáte na studijní oddělení.
Vedoucím bakalářské nebo diplomové práce je interní vyučující TF JU nebo ve výjimečném případě a se souhlasem
vedoucího katedry externí vyučující TF JU (zařazení akademického pracovníka mezi interní nebo externí vyučující je uvedeno na
internetových stránkách příslušné katedry) – viz OD 279/2020.
Vedoucím diplomové práce je zpravidla vyučující alespoň s titulem PhDr., ThDr. nebo jiným titulem odpovídajícím
této úrovni, nerozhodne-li v případech zvláště hodných zřetele vedoucí příslušné katedry jinak. V uvedených případech vedoucí
katedry svůj souhlas vyjádří podpisem zadání tématu závěrečné práce (vedle podpisu studenta a podpisu vedoucího závěrečné práce)
– viz OD 279/2020.
Nově je nastaveno zasílání informačních e-mailů. E-mail Vám bude zaslán při každé „změně“, která se s tématem
na kterém jste registrovaní stane a neprovedete ji vy. Jak často Vám budou tyto informační e-maily chodit, je potřeba si nastavit
v IS STAG. Před svým jménem naleznete ikonu „zvonečku“. Kliknete na ni a zobrazí se vám seznam
oznámení a záložka „Nastavení odesílání“. Zde máte možnost si nastavit, jak vám budou nebo nebudou odesílána oznámení. Nastavení
může být pro všechna oznámení stejné, nebo pro každý typ oznámení může být nastavení zvoleno individuálně.
Jestliže se počítá s tím, že práce bude obsahovat utajované informace ve smyslu
zákona 111/1998, § 47b, odst. 4 Sb., O vysokých školách, je k sepsání této práce nutný souhlas děkana.
Bez tohoto souhlasu není možné tuto práci uveřejnit, a tím ani
obhajovat. Souhlas je třeba získat ještě před zahájením psaní práce. V odůvodněném případě může dát děkan
svůj souhlas s vypracováním takové práce i v průběhu jejího psaní. Následně se postupuje v
souladu s , čl. 4.
Změnou tématu práce se rozumí změna jejího tematického zaměření. V tom případě student podá na studijní
oddělení žádost, ke které doloží řádně vyplněný nový podklad zadání závěrečné práce vč. příslušných podpisů, tj. podpisu
vedoucího práce a garanta programu (viz 1.2 Způsob výběru tématu).
V případě, že student požaduje změnu vedoucího závěrečné práce, nikoli však tématu, podá na studijní
oddělení žádost na příslušném formuláři, ke které doloží souhlasné vyjádření nového vedoucího závěrečné práce a souhlasné
vyjádření vedoucího příslušné katedry (formulář je ke stažení na internetových stránkách fakulty). K žádosti bude dále
doloženo vyjádření stávajícího vedoucího závěrečné práce a vyjádření vedoucího příslušné katedry (došlo-li ke změně katedry,
na které je práce vedena), že berou tuto změnu na vědomí. Žádost o změnu tématu závěrečné práce může být spojena s žádostí
o změnu vedoucího závěrečné práce, musí však obsahovat všechny náležitosti obou žádostí.
získat zápočet od vedoucího práce za Seminář k bakalářské práci, resp. za Diplomový seminář 1 a 2.
vyplnit všechny údaje o závěrečné práci v IS STAG.
vložit práci v elektronické podobě ve formátu pdf do IS STAG, a to
v podobě jediného souboru (případné přílohy jsou součástí tohoto jediného souboru). Vložení práce do IS STAG je možné
jen po splnění předchozích podmínek (viz , čl. 2, odst. 4).
V případě nedostatků v těchto bodech referent katedry práci nepřebere.
Způsob: Student osobně odevzdá 2 úplné vytištěné a svázané exempláře (včetně podpisu
u prohlášení o použitých zdrojích) své práce referentovi katedry, pod kterou přísluší vedoucí závěrečné práce.
Termín odevzdání: 31. března kalendářního roku, v němž chce student obhajovat.
V případě, že práce bude odevzdána po tomto termínu bez kladně vyřízené žádosti o prodloužení tohoto termínu, bude práce
obhajována v následujícím akademickém roce.
Lhůta odevzdání: nejpozději do měsíce od získání zápočtu
ze Semináře k bakalářské práci, resp. z Diplomového semináře 1 a 2.
vedoucí téma studentovi buď přidělí kliknutím na „přidělit téma“ u jednotlivých
studentů, nebo zamítne kliknutím na „zrušit registraci“
student po přidělení tématu vytiskne podklad,
který najde na odkazu s textem „Tisk podkladu pro zadání bakalářské/diplomové práce. Formát: PDF“,
formulář podepíše student a vedoucí práce a odevzdá ho na studijní oddělení.
na zvolené téma se student zaregistruje; je mu doporučeno, aby kontaktoval vedoucího práce a konkrétně
se s ním domluvil;
vedoucí práce téma buď přidělí kliknutím na „přidělit téma“ u jednotlivých
studentů, nebo zamítne
kliknutím na „zrušit registraci“.
student po konzultaci s vedoucím téma doplní a vyplní všechny položky tak, aby odpovídaly
zadání;
v části formuláře INTERNÍ ÚDAJE – STAV SCHVALOVÁNÍ student nastaví volbu ze „Studentovi
vytvořen podklad VŠKP k doplnění“ na „Studentem dopracován doplňovací podklad VŠKP“, čímž se téma opět přesune k vedoucímu
práce;
vedoucí práce doplněné téma schválí, nebo zamítne.
- jestliže vedoucí téma schválí, student vytiskne podklad, který najde na odkazu s textem „Tisk podkladu
pro zadání bakalářské/diplomové práce. Formát: PDF“, formulář podepíše student a vedoucí práce a student
ho odevzdá na studijní oddělení.
- jestliže vedoucí téma zamítne, musí si student zvolit téma nové.
na zvolené téma se student zaregistruje; je mu doporučeno, aby kontaktoval vedoucího práce a domluvil se s ním
na konkrétním tématu;
vedoucí práce téma buď přidělí kliknutím na „přidělit téma“ u jednotlivých
studentů, nebo zamítne
kliknutím na „zrušit registraci“;
toto téma musí schválit garant studijního programu. Jednání s garantem studijního
programu studenta ohledně tématu a získání jeho souhlasu je zodpovědností vedoucího práce (student jej kontaktuje
jen ve věci získání podpisu na vytištěný formulář na konci celého procesu).
student nastaví v části formuláře INTERNÍ ÚDAJE – STAV SCHVALOVÁNÍ volbu ze „Studentovi vytvořen podklad VŠKP
k doplnění“ na „Studentem dopracován doplňovací podklad VŠKP“, čímž se téma opět přesune k vedoucímu práce;
vedoucí práce má možnost téma schválit, nebo zamítnout.
- jestliže je schválí, student vytiskne podklad, který najde na odkazu s textem „Tisk podkladu pro zadání
bakalářské/diplomové práce. Formát: PDF“, formulář podepíše student, vedoucí práce a garant studijního programu
a student ho odevzdá na studijní oddělení;
- jestliže je zamítne, musí si student zvolit téma nové, protože toto téma bude tímto zamítnutím uzavřené a
již se k němu nikdo nedostane.
Každý student si může v jednu chvíli zarezervovat 2 témata;
Pokud vedoucí práce nevybere přihlášeného studenta pro svoje téma, musí mu ZRUŠIT registraci na dané téma, aby student věděl,
že si musí zvolit téma jiné.
Pokud vedoucí práce studenta pro svoje téma vybere a PŘIDĚLÍ mu dané téma, znamená to, že studentovi zruší registraci pro druhé téma,
které má zvolené.
U zvoleného tématu je možnost, aby si vyučující i studenti psali poznámky, a tímto způsobem spolu komunikovali.
IS STAG informuje vyučujícího o změnách, které nastaly v souvislosti s konkrétním tématem vysokoškolské kvalifikační
práce (a které neprovedl vyučující, např. přihlášení studenta na téma, zrušení registrace na téma studentem, dopracování tématu
přiděleném studentovi, přidání poznámky apod.); vyučující však musí mít nastaveny informační e-maily ohledně zadávání VŠKP.
Jak často budou vyučujícímu tyto informační e-maily chodit, je potřeba nastavit v IS STAG:
Před svým jménem nalezne vyučující ikonu „zvonečku“ ; na ni klikněte;
zobrazí se seznam oznámení a záložka „Nastavení odesílání“;
na tu se přepněte a získáte možnost si nastavit, jak Vám budou nebo nebudou odesílána oznámení.
Nastavení může být pro všechna oznámení stejné, nebo pro každý typ oznámení může být nastavení zvoleno individuálně.